dissabte, 16 de gener del 2016

Excursió dels Torrons al Desert de les Palmes

Avui hem començat l'any excursionista amb la clàssica marxa pel Desert de les Palmes, coneguda com excursió dels torrons, perque a l'esmorçar es comparteixen les restes de dolços nadalencs que hom pot tenir per casa.
Com ve sent habitual en aquesta excursió hem utilitzat el transport públic per acostarnos al Desert, aquesta vegada al les urbanitzacions de Montornés.
Des de la parada del bus hem eixit cap a l'esquera per la urbanització la Parreta, agafant pistes i senderes que guanyant altura ens han portat al mas del Bover, i des d'allí al mas de Xiva on hem esmorzat.

Després dels torrons, pastetes, café i algún licoret hem représ la caminada en direció al coll de Contiendas, però abans d'aribar-hi hem girat a la dreta per baixar de nou i agafar una nova sendeta a l'esquerra que ens ha pujat a un collet de d'on hem començat a baixar en direció al coll de la Mola. Sense aribar-hi tampoc, hem seguit baixant, hem creuat la pista que puja al coll i hem agafat la senda cap a la Porteria Vella del convent.

D'ací hem baixat a la caretera per agafar la sendera del castell de Montornés i després de visitar-lo hem anat baixant per la sendra del pi tombat, que ens ha conduit de nou a les urbanitzacions.
Pels carrers de la de la Pareta hem arribat fins el restaurant, a pocs metres de la parada del bus.
Un excel·lent menú ha posat fi a aquesta bonica excursió, preludi de tot el que ens espera aquest nou any.